Kurs pozycjonowania stron www – coś więcej niż poradnik!

Ponieważ trafiła mi się niesamowita okazja do przetestowania Kursu pozycjonowania dla średniozaawansowanych autorstwa Lexy, postaram się jak najrzetelniej przedstawić własną opinię na temat wiedzy, która została zgromadzona w 154-stronicowym e-booku.

Kurs wysyłany jest w  częściach co 2 dni, dzięki czemu mamy czas na dokładne zapoznanie się z tekstem i utrwalenie zdobytej wiedzy w ćwiczeniach praktycznych.

Czym ten kurs pozycjonowania stron różni się od innych?

Dotychczas miałem okazję zapoznać się z wieloma książkami z branży SEO, najczęściej w formie e-booków, ale także spędziłem wiele godzin na czytaniu forów i blogów poświęconych tej tematyce. Biorąc „do ręki” kurs Lexy ma się jednak już na pierwszy rzut oka wrażenie, że to coś więcej niż zwykła książkowa wiedza, wytarte slogany w formie przetłumaczonych wypowiedzi Matta Cuttsa, czy powtarzane od kilkunastu lat zaklęcia o meta tagach. To co przykuło moją uwagę już na wstępie, w trakcie czytania spisu treści, to pojawiające się tytuły kolejnych rozdziałów, zawierające słowa: analiza, przegląd, zbieranie, filtrowanie, monitorowanie, działanie… Od razu wiadomo, że to nie jest pozycja, którą wystarczy przeczytać. Lexy zmusza nas do działania i zapowiada, że „w czasie kursu nie będziesz leniuchować”. Przytaczając słowa autorki – „nie daję Ci ryby, tylko wędkę”, już na samym wstępie możemy spodziewać się, że nikt nie wykona za nas pracy związanej z pozycjonowaniem naszej strony. Dostajemy przetestowane metody z instrukcją obsługi. Reszta zależy od nas samych.

Zaczynamy więc przygodę z I rozdziałem. Dowiadujemy się w przystępny sposób, jakie jest znaczenie konkurencji, kiedy zamierzamy zaistnieć z naszą witryną w wynikach wyszukiwania.  Po bardziej ogólnym zarysie problemu, otrzymujemy wskazówkę, która pozwoli nam ocenić nasze możliwości na tle „większych graczy” na rynku i wykorzystać atuty własnej oferty.

Seo i pozycjonowanie to także analiza konkurencji

Kolejny etap to krótki opis narzędzi do analizy konkurencji. W tym miejscu mniej doświadczeni użytkownicy mogą mieć problem z doborem i zastosowaniem właściwego narzędzia. Jest ich naprawdę dużo i trzeba spodziewać się ograniczenia funkcjonalności w wersji niezarejestrowanej. Ponadto prawie wszystkie narzędzia opracowane są w języku angielskim, więc ktoś, kto nie zna chociaż podstaw tego języka będzie miał dość duży problem. W tym miejscu podkreślam jednak, że nie wyobrażam sobie pracy nad pozycjonowaniem, nawet wyłącznie polskich stron, bez podstawowej znajomości języka angielskiego.

Jeśli chodzi o same narzędzia, to na uwagę na pewno zasługuje opisywany semrush.com, które w przejrzysty sposób przedstawi nam szczegółowe pozycje i adresy url konkurencyjnych witryn oraz powiązane z naszą branżą frazy, także wykorzystywane przez konkurencję. Seoptimer.com pomoże nam odnaleźć braki w witrynie, takie jak niekompletne opisy, brakujące parametry obrazków (alt) czy niedociągnięcia w meta tagach. Można też wygenerować raport PDF dla wskazanej witryny – niestety wyłącznie po angielsku. Na pewno dla osób początkujących seoptimer.com jest dobrym rozwiązaniem, ponieważ pomoże nam działać w oparciu o schemat checklisty.

Jedno z następnych narzędzi SEO, o którym wspomina Lexy, to wtyczka do przeglądarki Firefox o nazwie SEO Quake. Jest dość rozbudowana i ją raczej poleciłbym pod koniec kursu dla średniozaawansowanych, gdyż nieumiejętne korzystanie z niej może obciążać proces wyszukiwania i grozi nawet zablokowaniem naszego adresu IP przez Google.

Pozycjonowanie stron – poradnik to za mało…

Po trudniejszym fragmencie dotyczącym narzędzi można odetchnąć z ulgą. Dowiadujemy się bowiem, że nie trzeba przeprowadzać profesjonalnych audytów SEO, żeby ruszyć z pozycjonowaniem. Lexy podpowiada nam konkretnie, które z elementów witryn konkurencji są kluczowe, dla zajmowania wysokich pozycji. Wystarczy, że nauczymy się je rozpoznawać, a wszystko stanie się niezwykle przystępne. Bardzo dużym atutem kursu pozycjonowania w tym momencie są konkretne przykłady stron konkurencji i zestawienia statystyczne dla danej witryny czy frazy.  Dzięki temu zyskujemy porównanie działań właścicieli tych stron pod kątem SEO i odniesienie do pozycji ich witryn w wyszukiwarce. Wszystko oparte jest więc na studium przypadku (case study), a z użyciem wspomnianych wcześniej narzędzi. Można zauważyć, że głównym czynnikiem, decydującym o powodzeniu naszych działań, jest budowa treści na stronie głównej.

Żeby urozmaicić nam korzystanie z kursu, co jakiś czas tekst przeplatany jest ciekawostkami SEO, rozpoczynającymi się nagłówkiem Czy wiesz, że…  To dodatkowa porcja wiedzy niezbędna do zrozumienia zależności zachodzących w pozycjonowaniu. Każdy rozdział  zakończony jest Zadaniami praktycznymi. Na przykład po przeczytaniu instrukcji do zadań po I rozdziale możemy z powodzeniem przeanalizować szanse swojej witryny na tle konkurencji. Lexy przedstawia nam przykładową tabelę, według której możemy działać krok po kroku.

Po przeczytaniu całego e-booka mogę stwierdzić, że kurs pozycjonowania autorstwa Lexy jest pisany przystępnym językiem i w obrazowy sposób pomaga nam zrozumieć wszystkie zagadnienia. Pojęcia specjalistyczne zostały ograniczone do minimum, co uważam będzie dla wielu osób ułatwieniem. Dla mnie, jako osoby już doświadczonej w pozycjonowaniu, ważne jest , że kurs wyrabia także pewne nawyki związane z tworzeniem stron www pod kątem SEO, które dzisiaj powinien posiadać każdy webmaster, niezależnie od tego, czy zajmuje się pozycjonowaniem na co dzień, czy też nie.

Kurs pozycjonowania stron sprzedawany jest na blogu Lexy, jeśli jednak nie chcesz inwestować możesz skorzystać z mojego darmowego videokursu pozycjonowania.

Be Sociable, Share!

    3 thoughts on “Kurs pozycjonowania stron www – coś więcej niż poradnik!

    Add Comment Register



    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>