Jak wypozycjonować stronę za darmo, kiedy szaleje pingwin?

Pozycjonowanie jest internetową codziennością nie tylko dla wielu osób związanych z SEO, ale również dla właścicieli stron firmowych czy blogerów, a po wprowadzeniu pingwina, coraz więcej osób zastanawia się, jak wypozycjonować stronę…

Jak zwykle, w takiej sytuacji, polecam pozycjonowanie treścią, najlepiej na prywatnych (=osobistych) blogach. Ważne jest, aby wiedzieć, jak napisać artykuły w taki sposób, żeby zawierały potrzebne informacje i jednocześnie pomagały wypozycjonować stronę w rankingach wyszukiwania.

Ogromna konkurencja w branży SEO powoduje, że dziś treść artykułu musi być naprawdę atrakcyjna, aby przyciągała ruch na stronę. Artykuły są najlepszym źródłem do promowania firmy i witryny. Jednak zanim przystąpimy do pisania, trzeba zgromadzić informacje niezbędne do stworzenia ciekawej treści, a dopiero w następnej kolejności pomyśleć o słowach kluczowych, których atrakcyjność możesz sprawdzić za pomocą narzędzia wyszukiwania słów kluczowych.

Jak umieszczać słowa kluczowe, aby wypozycjonować stronę?

Słowa kluczowe SEO muszą być włączone do tekstu w taki sposób, żeby czytało się je naturalnie. Oznacza to, że nie mogą narzucać się czytelnikowi i wyglądać wprost jak link reklamowy. Właściwie dobrane słowa kluczowe w artykule są elementem optymalizacji twojej witryny i decydują o wynikach wyszukiwania. Pamiętaj o zasadzie różnorodności anchorów i nie przesadzaj z ilością słów kluczowych w obrębie jednego wpisu.

Techniczne aspekty artykułów SEO

Artykuły SEO muszą być napisane bez błędów gramatycznych czy ortograficznych. Bardzo ważny jest tytuł, który jest odczytywany w pierwszej kolejności przez roboty, ale i osoby przeglądające wyniki wyszukiwania, oraz podział tekstu na akapity i nagłówki podrzędne. Ale to nie wszystko. Artykuł SEO musi być nie tylko dobrze napisany pod względem językowym, ale dawać również odpowiedź na jakieś pytanie problemowe, przedstawiać nowy punkt widzenia na dany temat. Słowa kluczowe warto wyróżniać kursywą lub pogrubioną czcionką, ale trzeba to robić z umiarem. Każdy nowy artykuł na blogu warto za pomocą linków połączyć z mediami społecznościowymi, takimi jak Facebook, Twitter czy You Tube.

W sieci dostępnych jest wiele usług tworzenia artykułów. Możemy zlecić ich pisanie wyspecjalizowanym w tworzeniu treści copywriterom. Jeśli zdecydujesz się na taką opcję, pamiętaj, żeby były to usługi najwyższej jakości i obsługiwane ręcznie. Obecnie odradza się wszelkie masowe działania, które oparte są na tym samym lub zbliżonym schemacie. Rozpoznawalny gołym okiem sztuczny sposób tworzenia linków może skutkować podniesieniem czerwonej flagi przez pandę i twoja witryna spadnie o kilkadziesiąt pozycji w dół w rankingu.

Czy pingwina można ominąć?

Google pingwin 2.0 doprowadził do zmian, które mają ogromny wpływ na pozycję w Google dla wielu stron pozycjonowanych do tej pory tradycyjnymi metodami. Pingwin nie wprowadził jedynie kosmetycznych zmian, ale zmienił zasadę działania algorytmu Google, który  sięga głębiej w strukturę pozycjonowania. Na domiar tego zakres i sposób działania pingwina 2.0 zróżnicowany jest pod względem wersji językowej stron.

Główną korzyścią z pisania artykułów SEO jest ich duży potencjał do generowania ruchu z wyszukiwania treści i tworzenie bazy dyskusyjnej, w której komentujący nierzadko stanowią pomost pomiędzy mediami społecznościowymi. Aktualizacja pingwina została przeprowadzona  z zamiarem poprawy jakości wyników wyszukiwania i z tego powodu wiele stron internetowych niskiej zawartości straciło pozycję. Na ich miejsce w rankingu wskoczyły strony, które mają wysokiej jakości treści,  takie jak artykuły SEO, dające rozwiązanie jakiegoś problemu.

Pisanie kreatywnych i skutecznych tekstów o długości 400-500 słów opłaca się, ponieważ osiągają one wyższe pozycje w wyszukiwarkach i budują zaufanie do witryny. Ich czytelnicy są często zaangażowani w dyskusję, która powstaje wokół artykułu SEO i powracają wielokrotnie do witryny uzupełniając świeżą treść komentarzy

Mam nadzieję, że ten artykuł podpowie ci, jak wypozycjonować stronę za darmo.

Be Sociable, Share!

    7 thoughts on “Jak wypozycjonować stronę za darmo, kiedy szaleje pingwin?

    1. Poruszyłeś tu bardzo ciekawy i dla niektórych trudny temat pozycjonowania poszczególnych artykułów bloga.
      Każdy artykuł seo powoduje, że mamy więcej wejść z wyszukiwarek oraz rośnie pozycja naszego serwisu. Podstawą jest oczywiście ciekawa i dobra treść.
      Dobrze zauważyłeś, że można zlecić napisanie artykułu dobrym copywriterom z akcentem na „dobrym”. Jeśli zlecimy napisanie tekstu pierwszej lepszej osobie może się okazać, że artykuł będzie w mniejszym lub większym stopniu skopiowany. W takim przypadku więcej stracimy niż zyskamy.
      Pozdrawiam,
      Jacek Pastuszko

      • Pingwin 2.0 to aktualizacja algorytmu wyszukiwarki Google odpowiadającego za wyszukiwanie.Zmiana wprowadzona została pod koniec maja 2013 i ogólnie jej podstawowe zadanie to ograniczenie spamu w indeksie poprzez kary w postaci filtrów (spadek strony o kilkadziesiąt pozycji na wiele miesięcy). Kary możesz dostać za nienaturalne profile linków, czyli w skrócie jednostronne linkowanie, np. z samych katalogów i anchory „na jedno kopyto”, czyli np. cały czas „meble warszawa” (przy okazji wyjaśniłem Ci, co to anchor :))

    2. Super, że na to zwróciłeś uwagę. Google coraz wnikliwiej bada treści a to podnosi jakość tworzonych witryn. Dzięki temu każdy spam będzie niwelowany a wyniki wyszukiwań coraz dokładniejsze.

      • A co mi tam, zatwierdzę ;) To ty dostaniesz karę, nie ja :))) A na poważnie. To są linki no follow, które też trzeba zbierać, ale nie stosuj ciągle tego samego anchoru ;)

    3. Bardzo pomocny artykuł, zupełnie nie ogarniałam SEO aż trafiłam na tę stronę… która umiejscowiona była oczywiście na samej górze wyszukiwarki google.

    Add Comment Register



    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>